Daca vrei sa traiesti mai mult, ridica-te mai des de pe scaun

- Advertisement -spot_imgspot_img
- Advertisement -spot_imgspot_img

Sa stai mai putin si sa te misti mai mult: asa recomanda expertii si autoritatile sanitare pentru a contracara efectele nocive ale sedentarismului asupra sanatatii.

Dar acum un nou studiu ne invita sa mergem mai departe: ceea ce ne afecteaza nu este doar timpul total pe care il petrecem stand in timpul zilei. Nici nu este doar exercitiul fizic pe care il facem pentru a-l contracara. Ceea ce ne ia de asemenea ani de zile este timpul pe care il petrecem stand jos fara sa ne ridicam .

De ce ne afecteaza sanatatea?

Studiul, indica faptul ca persoanele care stau intre una si doua ore fara sa se miste de pe scaun au un risc mai mare de deces decat cei care, stand acelasi numar de ore pe parcursul zilei, se ridica sa-si intinda picioarele.

Cercetatorii au ajuns la aceasta concluzie dupa ce au analizat activitatea zilnica a 7.985 de adulti cu varsta peste 45 de ani timp de o saptamana. Pentru a face acest lucru, au pus monitoare pe soldurile participantilor.

Ei bine, cei care au acumulat mai multe ore pe scaun sau pe canapea in total (aproximativ 13) si, de asemenea, s-au ridicat mai putin (a durat mai mult de 60 pana la 90 de minute pentru a face acest lucru) prezentau un risc aproape dublu de deces prematur din orice cauza decat cei care au petrecut mai putin timp si s-au ridicat mai mult.

Studiile anterioare au legat un stil de viata sedentar si faptul de a petrece multe ore stand pe zi cu un risc crescut de a suferi de probleme cu excesul de greutate , diabet de tip 2 si unele tipuri de cancer .

Ridica-te des pentru a compensa

Potrivit expertilor,  ar trebui sa va acordati un moment la fiecare 30 de minute pentru a va ridica si a va intinde picioarele. Acest lucru ajuta la impiedicarea unui stil de viata sedentar sa fie atat de mare pentru cei care nu au de ales decat sa-si petreaca o mare parte a zilei stand.

De fapt, participantii la studiu care se ridicau de pe scaune cel putin la fiecare jumatate de ora au avut cel mai scazut risc de deces.

Unii, nu ezita sa se refere la un stil de viata sedentar drept „noul tutun” si ne invita sa gasim modalitati creative de a intrerupe aceasta „dependenta ” de scaunul si canapeaua.

7 scuze bune pentru a te ridica de pe canapea sau de pe scaun

Daca nu meditezi pe perna ta de meditatie si te conectezi cu tine insuti, ceea ce nu ai sunt scuze pentru a nu te ridica . Pentru orice eventualitate, iata cateva idei pentru a incorpora gestul simplu de a intinde picioarele din cand in cand si de a trece minim in rutina ta:

1. Asculta-ti corpul. Fa-ti timp sa te conectezi, chiar si minim, cu el. Este cel mai eficient gest pe care il poti incorpora, pentru ca daca il asculti iti vei da seama ca doar iti cere sa te misti. Respectarea acestui ghid va va ajuta sa va amintiti de toate celelalte fara a incerca.

2. Ridica-te sa bei un pahar cu apa sau sa prepari o infuzie . Pe langa miscare, poti profita de calatorie pentru a te hidrata. Deshidratarea va afecteaza, de asemenea, sanatatea, iar refacerea lichidelor va va calma si va va ajuta sa va concentrati mai bine.

3. Daca bei mai mult, vei avea si nevoia sa mergi la baie . Asta inseamna a face din necesitate o virtute. Profita de excursie pentru a face niste stretching.

4. Priveste pe fereastra si odihneste-ti ochii . Indiferent daca va aflati in fata unui computer, televizor sau carte, sau doar lucrati in interior, ai grija de ochii tai este un motiv bun pentru a te trezi.

5. Important este sa schimbati focalizarea: priviti pe fereastra cel putin cinci sau zece secunde catre un loc cat mai indepartat si apoi jucati alternativ concentrandu-va pe un punct indepartat si unul mai aproape.

De asemenea, puteti profita de ocazie pentru a merge la baie si a va umezi ochii daca se simt uscati . Picaturile oftalmice de musetel sau de ochi le vor ajuta sa se hidrateze.

6. Daca lucrati acasa, introduceti mici rutine in viata de zi cu zi care va obliga sa faceti cativa pasi si chiar, de ce nu, sa iesi afara chiar si pentru o clipa: cumparati o paine buna din cereale integrale a zilei, luati un ziar, luati un smoothie sau pur si simplu mergeti intr-un loc relaxant si pe care va place sa il aveti in apropiere.

7. Daca va aflati intr-un birou, profitati de ocazie pentru a face o plimbare in pauza de pranz . In acest fel, te asiguri si ca cel putin o perioada scurta in fiecare zi soarele straluceste asupra ta, principala sursa de vitamina D pentru organism. Daca te uiti la televizor, profita de pauzele de reclame pentru a te trezi. De asemenea, intreaba-te daca ceea ce vezi te intereseaza cu adevarat si, daca nu, stinge-l si paraseste canapeaua.

In cele din urma, amintiti-va ca ridicarea mai mult de pe scaun ajuta, dar incorporarea unei forme de exercitii fizice sau de practica a miscarii constiente in rutina dvs. saptamanala va fi de doua ori benefica pentru sanatatea si bunastarea dumneavoastra. Daca nu ai de ales decat sa petreci multe ore stand, profita de restul zilei pentru a te misca.

- Advertisement -spot_imgspot_img
Latest news
- Advertisement -spot_img
Related news
- Advertisement -spot_img