Meniu saptamanal special pentru persoanele cu diabet

- Advertisement -spot_imgspot_img
- Advertisement -spot_imgspot_img

Daca sunteti supraponderal sau obez, scopul acestei note este sa va ajute sa va interesati de sanatatea dumneavoastra. Este posibil sa va simtiti confortabil cu starea dvs., ca sunteti dominat de alimentele rapide si industrializate si sa nu aveti nicio intentie sa va schimbati obiceiurile alimentare si stilul de viata sedentar. Cu toate acestea, aceste patologii pot duce incet la altele, dintre care una este diabetul de tip 2.

Alte boli care sunt strans legate de obezitate si excesul de greutate sunt hipertensiunea arteriala, bolile de inima, accidentul vascular cerebral, colesterolul si trigliceridele crescute, guta, osteoartrita, apneea in somn (incetarea completa a semnalului respirator de mai putin de 10 secunde), infertilitatea, calculii biliari. , leziuni hepatice, depresie (pe langa alte tulburari psihice), unele tipuri de cancer (uter, san si colon) si sindrom metabolic.

Acesta din urma se refera la existenta a 3 sau mai multe boli sau afectiuni precum boli de inima, diabet de tip 2, hipertensiune arteriala, colesterol si trigliceride crescute, colesterol HDL (bun) scazut, exces de grasime in jurul taliei (mai mare de 100 cm).

S-a dovedit prin studii ca o scadere in greutate moderata (de la 4,5 la 9 kg) si pe termen lung imbunatateste glicemia. Prin urmare, un control metabolic bun poate fi realizat cu greutatea corporala scazuta.

Tratamentul diabetului de tip 2 se bazeaza pe doi piloni fundamentali: alimentatia si activitatea fizica, iar in unele cazuri este necesar tratament farmacologic.

Cele mentionate mai sus ilustreaza importanta pentru diabetici sa cunoasca compozitia chimica a alimentelor pentru a evita complicatiile mentionate mai sus si pentru a-si mentine glicemia sub control.

Daca medicul dumneavoastra v-a diagnosticat cu diabet zaharat, se va datora faptului ca doua dintre rezultatele glicemiei (zaharului din sange) dvs. au fost egale cu sau mai mari de 126 mg/dl a jeun.

Profesionistul va va informa ce complicatii ati putea avea daca nu va controlati nivelul glicemiei.

Poate ca te va medica, dar lucrul fundamental va fi ca incepi sa-ti schimbi gandurile si sa modifici obiceiurile care te ataseaza sa fii bolnav si sa nu parasesti acel cerc. Ma refer la alegerile in mancare, bauturi si inactivitate fizica care te insotesc, care iti fac placere si care iti iau sanatatea. Ce va trebui sa faci? Continua cu controalele medicale si viziteaza un medic nutritionist, care te va ajuta sa-ti schimbi obiceiurile alimentare si stilul de viata si te va motiva sa obtii un rezultat benefic pentru tine.

Daca tot nu te-ai hotarat sa mergi la un profesionist care sa te ajute sa o atingi, va trebui sa tii cont de faptul ca trebuie sa slabesti, sa iti controlezi alimentatia si sa nu mai fii sedentar.

Planul alimentar trebuie sa fie adecvat tuturor caracteristicilor dumneavoastra, indiferent daca luati sau nu medicamente, daca aveti si alte boli si/sau simptome.

Daca indraznesti sa-ti schimbi gandurile si lasa-ma sa te ajut, am de gand sa propun un meniu saptamanal care te va ajuta sa faci mici modificari si care sa-ti permita sa realizezi ca nu este atat de solicitant.

Recomandari  

– Nu sari peste mese. Faceti intre 4 si 6 zilnic.

-Luati 1 pana la 1,5 litri de apa in mod fundamental. Poti alege si infuzii si ceaiuri de plante, bulion de legume de casa.

– Efectuati activitate fizica zilnica. Cel putin 40 de minute de mers rapid sau alte activitati aerobice.

Mic dejun si gustari

Lapte degresat (cu infuzie in punga): 1 cana la micul dejun.

Ar fi necesar sa va obisnuiti sa beti infuzii si lichide fara indulcitori si mult mai mult fara zahar, care nu este un aliment.

Indulcitorii creeaza si dependenta, stimuleaza papilele gustative sa manance in continuare acele dulciuri care ne tenteaza.

Paine integrala (nu prajita): 2 felii. Va ajuta la prelungirea satietatii si la cresterea lent de glucoza din sange si sa nu aiba varfuri in ea.

Ricotta degresata: 1 lingura pentru fiecare felie.

Precizare: painele industrializate in compozitia lor chimica au zaharuri adaugate. Ti-ar fi convenabil sa le faci acasa sau ca ai putea avea acces la cele care nu le contin.

  Alegeti doua dintre aceste optiuni:

1 banana necoapta (mica). 20 de alune mari.

1 ou fiert tare

1 bol de rosii cherry cu branza tofu (1 portie).

1 iaurt ferm fara grasimi, fara fructe sau cereale, cu adaos de 1 lingura de seminte de in.

Inainte de pranz si cina: bulion de legume de casa cu adaos de 1 lingura de desert de tarate de ovaz.

Dupa masa: 1 fruct cu coaja bine spalata sau pulpa. 1 infuzie de ceai.

 Carne

 Rosu si alb macra: vitel (muschi, crupa si muschi), miel (pulpe), curcan (piept si pulpe), iepure, pui fara piele (mai bine crescator in aer liber), porc (muschi, umar si muschi). In principal peste albastru, cum ar fi hamsii, hering, ton, macrou, ton, sardine (este mai bine sa nu folositi conserva si mai degraba fara ulei). Cantitate: dimensiunea palmei, inclusiv degetele.

Este mai bine sa apelati la consumul de peste de cel putin 3 sau 4 ori pe saptamana. Carne rosie slaba, de 1 pana la 2 ori, gratar 1 pana la 2 si pui 1 pana la 2.

Legume

Din toate culorile, de preferinta crude sau aburite pentru a pastra valoarea nutritiva: 1 farfurie de supa pe masa.

Evitati dovleacul sau dovleceii, care sunt usor de digerat. Sunt alimente care sunt folosite pentru a ingrasa bebelusii si nu pentru a slabi.

Cartof, cartof dulce: fiert amestecat cu legumele sau fiert in coaja, cu folie de aluminiu la cuptor.

Cereale

Cerealele integrale, cum ar fi orezul, alte cereale precum graul bulgur, meiul, faina de porumb, quinoa, printre altele. Fidea uscata gatita al dente si amestecat cu legumele (retineti ca este 1 farfurie de supa) cu 1 farfurie mica din aceste sugestii.

Leguminoase

Linte, naut, fasole, soia (1 cana de ceai deja fiert): de 1 pana la 2 ori pe saptamana. Nu uitati sa inmuiati cu o zi inainte pentru a reduce timpul de gatire.

Condimente 

O lingura de ceai cu ulei de preferinta masline sau canola sau alte legume pure.

De asemenea, ca sa nu abuzati de ulei, puteti folosi acest dressing pentru legume: suc de lamaie sau otet de mere (½ cana din cele de ceai), rosii naturale (½ cana din cele de ceai), piper (necesarul). cantitate), ceapa tocata (1 lingura), 1 usturoi tocat, apa (1/2 cana de ceai). Mod de preparare: adaugati toate ingredientele intr-un blender si amestecati. Puneti pansamentul intr-un recipient cu capac etans. Du-te la frigider. Separati o portie, atat pentru pranz, cat si pentru cina, si includeti uleiul indicat si amestecati. Astfel nu vei trece peste cantitatea de ulei si vei avea mai mult control asupra acesteia.

Pentru a spori aroma preparatelor: chili macinat, usturoi, busuioc, sofran, scortisoara, cuisoare, turmeric, curry, ierburi aromatice, dafin, nucsoara, oregano, piper, ardei cayenne, boia de ardei, otet. Incercati sa evitati sarea in alimente si preparate.

Meniu saptamanal  

 Ziua 1

Pranz: Peste. Legume de diferite culori. 1 cartof fiert.

Cina: Legume de diferite culori. 1 porumb (incercati sa evitati conserva).

Ziua 2

Pranz: carne de porc. Legume de diferite culori. Orez integral.

Cina: Legume de diferite culori. Leguminoase.

Ziua 3

Pranz: Peste. Legume de diferite culori. Cartof dulce.

Cina: Legume de diferite culori. Grau Burgol sau cartof fiert.

Ziua 4

Pranz: carne rosie. Legume de diferite culori. 1 porumb.

Cina: Legume de diferite culori. Leguminoase.

Ziua 5

Pranz: Peste. Legume de diferite culori. Cartofi fierti sau quinoa.

Cina: Taitei uscati gatiti al dente amestecati cu legume de diverse culori.

al 6-lea

Pranz: Pui fara piele. Legume de diferite culori. Orez integral.

Cina: Legume de diferite culori. Faina de porumb sau cartofi dulci.

Ziua 7

Pranz: carne de porc. Legume de diferite culori. 1 porumb.

Cina: Legume de diferite culori. Omleta cu mazare (1 ou, 1 albus, ½ conserva de mazare, se prepara cu o tigaie antiaderenta sau se pune 1 lingurita de ceai cu ulei, se indeparteaza excesul cu un servetel de hartie alba, se gateste si se intoarce si se pune in centru 1 feta de 30 g de branza quartirolo degresata cu continut scazut de grasimi (Exista pe piata branzeturi care nu au mai mult de 4 g%)

Pentru a sta departe de boli, trebuie sa va schimbati alegerea de alimente si bauturi, sa includeti zilnic activitati fizice recreative si ceea ce nu este mai putin important: cel putin 7 ore de odihna pe noapte.

- Advertisement -spot_imgspot_img
Latest news
- Advertisement -spot_img
Related news
- Advertisement -spot_img