31 de citate inspirationale privind sanatate mintala

- Advertisement -spot_imgspot_img
- Advertisement -spot_imgspot_img

Niciodata nu a fost mai important sa vorbim despre sanatatea mintala. Dupa cum arata aceste citate despre sanatatea mintala, vorbirea deschisa despre sanatatea mintala distruge tabuurile periculoase si normalizeaza tratamentul. In ceea ce este probabil cel mai stresant an inregistrat, una dintre cele mai mari amenintari la adresa sanatatii noastre mintale este stigmatizarea din jurul acestuia. Aproape unul din cinci adulti americani traieste cu o boala mintala – un numar care creste – dar subiectul este prea des intalnit cu tacere si rusine. 

Vorbind despre asta, putem schimba asta. Iata 31 de citate serios de inspiratie in domeniul sanatatii mintale, de la actori de la Hollywood, vedete pop, autori de best-seller, psihologi, lideri mondiali si multe altele, care dovedesc puterea pe care o dobandim din a vorbi.

1. Demi Lovato despre puterea de a vorbi

„Sfatul pe care l-as da cuiva care se lupta in tacere este ca nu trebuie sa traiesti asa. Nu trebuie sa te lupti in tacere. Poti sa nu taci. Poti trai bine cu o afectiune de sanatate mintala, atata timp cat te deschizi cu cineva despre asta, pentru ca este foarte important sa impartasesti experienta ta cu oamenii, astfel incat sa poti obtine ajutorul de care ai nevoie”, a spus ea. 

2. Sophie Turner despre iubirea de tine

„Pentru mine, a te da jos din pat si a iesi din casa si a invata sa te iubesti este cea mai mare provocare”, a spus Sophie intr-un podcast. “Ma simt mult mai bine. De fapt, am fost la terapie la centrele CAST. Sunt pe medicamente si ma iubesc acum, sau mai mult decat inainte, cred.”

3. Selena Gomez despre luarea medicamentelor 

„Am aflat ca sufar de probleme de sanatate mintala. Si sincer, a fost o usurare”, a spus Gomez in 2020. „Mi-am dat seama ca exista o modalitate de a obtine ajutor si de a gasi oameni in care ai incredere. Am luat medicamentul potrivit si viata mea s-a schimbat complet.”

4. Meghan Markle despre importanta check-in-ului

„Sa ne angajam sa ii intrebam pe altii: „Sunteti bine?””, a scris ducesa de Sussex intr-un eseu emotionant . „Oricat de mult am fi in dezacord, oricat de distantati fizic am fi, adevarul este ca suntem mai conectati decat oricand din cauza a tot ceea ce am indurat individual si colectiv in acest an.”

5. Lili Reinhart despre faptul ca este mandra ca merge la terapie

„Memento prietenos pentru oricine are nevoie sa o auda: terapia nu este niciodata ceva de care sa va fie rusine”, a scris Reinhart intr-o serie de povesti Instagram. „Toata lumea poate beneficia de la consultarea unui terapeut. Nu conteaza cat de batran sau „mandru” incerci sa fii.”

6. Oprah Winfrey despre importanta conversatiei

„Sunt un vorbitor bun”, a scris icoana culturala si mogul media pe oprah.com. „Dar am invatat curand ca nu poti convinge pe cineva din depresie. Boala mintala este reala. Si ca orice altceva in viata, functioneaza pe un spectru. Desi exista simptome comune, fiecare le experimenteaza diferit. Cu toate acestea, atat de multi oameni traiesc in rusine, ascunzandu-si luptele, nu cautand ajutor. Noi, ca cultura, nu am recunoscut pe deplin cat de mult ajutor este nevoie. Singura rusine reala ne este pentru ca nu suntem dispusi sa vorbim deschis. Pentru ca continuam sa negati ca sanatatea mintala este legata de sanatatea noastra generala. Trebuie sa incepem sa vorbim si trebuie sa incepem acum.”

7. Lady Gaga a cerut ajutor

„Daca vezi pe cineva care doare, nu te uita in alta parte”, a spus pictograma pop in timpul premiilor Grammy 2019 in timp ce accepta un premiu pentru „Shallow” din A Star Is Born. „Si daca esti ranit, chiar daca ar putea fi greu, incearca sa gasesti acel curaj in tine sa te scufunzi adanc si sa spui cuiva si sa-l ia in cap cu tine.”

8. Edith Eva Eger despre validarea durerii tale

„Nu exista o ierarhie a suferintei”, a scris psihologul si supravietuitorul de la Auschwitz in memoriile sale din 2017: Embrace the Possible. „Nu exista nimic care sa-mi faca durerea mai rea sau mai buna decat a ta, nici un grafic pe care sa putem reprezenta importanta relativa a unei dureri fata de alta.”

9. Barack Obama despre combaterea stigmatizarii

„De asemenea, creierul este o parte a corpului; doar ca stim mai putin despre asta”, a spus fostul presedinte in timpul unei conferinte nationale despre sanatatea mintala din 2013. „Si nu ar trebui sa fie rusine sa discutam sau sa cautam ajutor pentru boli tratabile care afecteaza prea multi oameni pe care ii iubim. Trebuie sa scapam de acea jena; trebuie sa scapam de acel stigmat. Prea multi americani care se lupta cu boli de sanatate mintala sufera in continuare in tacere decat sa caute ajutor si trebuie sa vedem ca barbatii si femeile care nu ar ezita niciodata sa mearga la medic daca ar avea un brat rupt sau ar fi suferit de gripa. , ca au aceeasi atitudine cand vine vorba de sanatatea mintala.”

10. Beyonce despre ingrijirea de sine fara vinovatie

„Femeile trebuie sa-si ia timp sa se concentreze asupra sanatatii noastre mintale – sa-si faca timp pentru sine, pentru spiritual, fara sa se simta vinovate sau egoiste”, a spus ea in 2016. „Lumea te va vedea asa cum te vezi si tu si tratati-va asa cum va tratati pe voi insiva.”

11. Arianna Huffington despre constientizarea de sine

„A invata sa construiesti constiinta de sine este atat de important”, a scris autoarea si femeia de afaceri anul trecut. „Cand ne cunoastem pe noi insine – sursele stresului nostru, cum raspundem si ce actiuni ne ajuta sa ne reincarcam – suntem mult mai capabili sa minimizam daunele. Nu putem elimina stresul, dar putem invata sa-l gestionam.”

12. Troian Bellisario despre normalizarea emotiilor tale

„Este absolut normal sa simti ca in unele zile s-ar putea sa fii coplesitor de trist, sau in unele zile s-ar putea sa fii foarte suparat”, a spus actorul Pretty Little Liars intr-un videoclip din 2019 pentru campania #MyYoungerSelf a Child Mind Institute. „In unele zile s-ar putea sa fii cu adevarat fericit si toate aceste sentimente sunt reale si sunt legitime si sunt ale tale. Si trebuie doar sa le oferi timp si spatiu. Nu trebuie sa simti ca trebuie sa le ascunzi sau sa le respingi, pentru ca sunt sentimentele tale si esti o persoana incredibila, esti o persoana sensibila si exista spatiu pentru ele.”

13. Terri Cheney despre cum sa vorbesti despre boli mintale

„Dupa o viata intreaga in care am trait cu o boala mintala, am descoperit ca cel mai util lucru pe care mi-l poate spune cineva atunci cand sufar este „Spune-mi unde doare”, a spus autorul in 2019. „Nu nu vreau sfaturi. Nu vreau sa fiu inveselit. Vreau doar sa fiu ascultat si auzit cu adevarat. Durerea este mult mai suportabila atunci cand mi se permite sa o deschid si sa o impartasesc.”

14. Tracy Clayton despre anxietate

„Inainte de a fi prezentat oficial anxietatea mea, am numit-o cu o gramada de alte nume – nervozitate, slabiciune, timiditate”, a impartasit scriitorul si gazda podcastului intr-un eseu din 2015. „Angajatorii au numit-o lene, distragere si „a nu fi un jucator de echipa”. Fostul meu a numit-o aderenta. Mama a numit-o hipersensibilitate si imaturitate. Dar ne-am inselat cu totii si am invatat ca ne-am inselat cu totii, ca se petrecea o chestie medicala reala, m-a coplesit pentru ca insemna ca nu a fost o tornada de defecte de caracter care m-a dus acolo unde eram. Problema nu a fost ca am ales pur si simplu sa nu fiu „normal”, ca am lasat temerile mele, oricat de nefondate ar fi fost, sa cucereasca si sa dicteze atat de mult din viata mea. Problema a fost creierul meu. A fost un dezechilibru chimic, ceva fizic, nu imaginat.”

15. Nikki Webber Allen despre puterea sentimentelor

„A avea sentimente nu este un semn de slabiciune”, a spus producatorul si activistul intr-un TED Talk din 2017. „Sentimentele inseamna ca suntem oameni. Si atunci cand ne negam umanitatea, ne lasa sa ne simtim goali in interior, cautand modalitati de a ne automedica pentru a umple golul… Zilele acestea imi impartasesc povestea in mod deschis si le rog pe altii sa o impartaseasca si pe a lor. Cred ca de asta este nevoie pentru a ajuta oamenii care ar putea suferi in tacere sa stie ca nu sunt singuri si sa stie ca, cu ajutor, se pot vindeca.”

16. Chrissy Teigen despre depresia postpartum 

„Am o viata grozava. Am tot ajutorul de care as putea avea nevoie: John, mama mea (care locuieste la noi), o dadaca. Dar postpartum nu discrimineaza. Nu l-am putut controla. Si acesta este o parte din motivul pentru care mi-a luat atat de mult sa vorbesc: m-am simtit egoist, rau si ciudat spunand cu voce tare ca ma lupt. Uneori inca mai fac”, a declarat pasionatul de gatit si personalitatea tv in 2017. „Vorbesc acum pentru ca vreau ca oamenii sa stie ca i se poate intampla oricui si nu vreau ca oamenii care au asta sa se simta jenati sau sa se simta jenati. a se simti singur.”

17. Matt Haig despre rezilienta

„Si intr-o noapte am stat treaz, simtindu-ma mai putin decat fericit. Am inceput sa-mi fac griji. Grijile au crescut in spirala”, a scris autorul in cartea sa din 2015, care relateaza lupta sa cu depresia. „Si timp de trei saptamani am ramas din nou prins in propria mea minte. Dar de data asta aveam arme. Una dintre ele, poate cea mai importanta, a fost aceasta cunoastere: am fost bolnav inainte, apoi bine din nou. Wellness este posibil.”

18. Anne Hathaway despre suferinta colectiva

„Toti ne plimbam uneori simtind ca avem un elefant pe piept, dar nu suntem singuri”, a spus actorul intr-un interviu in 2019. „Si nu suntem mai putini din cauza asta. Nu suntem de neiubit din cauza asta.”

19. Jon Hamm despre beneficiile terapiei

„Atentia medicala este asistenta medicala, fie ca este pentru cot sau pentru dinti sau pentru creier”, a spus actorul intr-un interviu din 2017. „Si este important. Traim intr-o lume in care a admite ceva negativ despre tine este vazut ca o slabiciune, cand este de fapt o putere. Nu este o miscare slaba sa spui „Am nevoie de ajutor”. Pe termen lung este mult mai bine, pentru ca trebuie sa o repari.”

20. Carrie Fisher despre tulburarea bipolara

„Unul dintre lucrurile care ma deranjeaza (si sunt destul de multe) este modul in care poate exista atat de mult stigmatism persistent in ceea ce priveste bolile mintale, in special tulburarea bipolara”, a scris regretatul actor in cartea ei din 2008. „Dupa parerea mea, a trai cu depresie maniacale necesita o cantitate enorma de mingi. Nu spre deosebire de un tur al Afganistanului (desi bombele si gloantele, in acest caz, vin din interior). Uneori, a fi bipolar poate fi o provocare consumatoare, care necesita multa rezistenta si chiar mai mult curaj, asa ca daca traiesti cu aceasta boala si functionezi deloc, este ceva de care sa fii mandru, nu de care sa-ti fie rusine.”

21. Fred Rogers vorbind despre sentimentele tale

„Orice lucru care este uman este mentionabil si orice este mentionabil poate fi mai usor de gestionat”, a spus gazda TV pentru copii, conform cartii din 2005. „Cand putem vorbi despre sentimentele noastre, ele devin mai putin coplesitoare, mai putin suparatoare si mai putin infricosatoare. Oamenii in care avem incredere cu acea discutie importanta ne pot ajuta sa stim ca nu suntem singuri.”

22. Selena Gomez despre terapia destigmatizanta

„Mi-as dori ca mai multi oameni sa vorbeasca despre terapie”, a spus actrita si cantareata in 2017. „Noi, fetele, suntem invatati sa fim aproape prea rezistenti, sa fim puternici si sexy, cool si relaxati, fata care este in jos. . De asemenea, trebuie sa ne simtim lasati sa ne daramam.”

23. Shaun David Hutchinson despre depresie

„Este posibil sa aveti depresie, dar nu sunteti depresie. Nu-ti mai spune ca esti”, a impartasit scriitorul intr-un eseu publicat in cartea din 2018 . „Trezeste-te in fiecare zi si spune-ti ca gandurile si cuvintele tale iti apartin. Nimeni nu are voie sa submineze cine esti definindu-te in conditiile lui. Depresia este o boala, o colectie de simptome. Nu este o fiinta umana. Nu este o persoana.”

24. Kristen Bell despre puterea actiunii comunale

„Suntem cu totii in echipa umana aici si sa fim sinceri – nu este o echipa usor sa faci parte”, a scris actorul intr-un eseu din 2016. „Este stresant, obositor si ingrijorator, dar este si implinitor, frumos si luminos. Pentru ca noi toti sa experimentam intreaga gama de echipe umane, trebuie sa comunicam. A vorbi despre cum te simti este primul pas pentru a te ajuta. Depresia este o problema care are de fapt atat de multe solutii. Sa lucram impreuna pentru a gasi acele solutii unul pentru celalalt si sa aruncam putina lumina asupra unei situatii intunecate.”

25. Danielle Coke despre cultivarea unui headspace pozitiv

„Imi spun in mod constant mie si altora ca sunt iubiti si demni, indiferent de cum se simt acum”, a spus talentatul designer si ilustrator. „Ca femeie de culoare in America, este obisnuit sa te simti uitata sau ignorata. Sa-mi reamintesc ca vocea mea are putere ma ajuta sa tin cursul atunci cand am chef sa renunt.”

26. Rachel Griffin la acceptare

„Draga persoana cu boala mintala”, a scris muzicianul, compozitorul si avocatul sanatatii mintale intr-o scrisoare deschisa publicata in 2015. „Nu esti un monstru. Esti o fiinta umana valoroasa, unica, minunata, care merita tot ceea ce are de oferit aceasta viata. Iesi din umbra si stai cu mandrie in ceea ce esti. Nu esti deteriorat. Esti intreg, indiferent daca ai o boala mintala. Imi place de tine asa cum esti. nu te-as schimba. Te vad altfel decat te vezi pe tine insuti. Nu mi-e frica de tine sau de boala ta…sunt uimit de tine. Sunt uimit de curajul, vointa, darurile si talentele tale. Te accept pe tine si pe lumile tale de lumina si intuneric.”

27. David D. Burns la evitarea etichetelor

„A te eticheta nu este doar auto-infrangere; este irational”, a scris psihiatrul in cartea sa, publicata pentru prima data in 1980. „ Eul tau nu poate fi echivalat cu nimic din ceea ce faci. Viata ta este un flux complex si in continua schimbare de ganduri, emotii si actiuni. Altfel spus, esti mai mult ca un rau decat o statuie. Nu mai incerca sa te definesti cu etichete negative – sunt prea simpliste si gresite.”

28. Glennon Doyle despre preluarea feedului

„Urmez oameni care ma fac sa ma simt ca un rahat de un deceniu si, dintr-o data, doar editez ceea ce consum ca treaba nimanui. Obisnuiam sa simt ca, ei bine, aceasta persoana ma face sa ma simt rau cu mine, dar nu ar trebui. Nu ar trebui sa ma faca sa ma simt rau, asa ca voi continua sa urmaresc aceasta persoana. Gata cu asta”, a declarat autorul de bestseller-uri si avocatul sanatatii mintale. „Trebuie sa fii atat de atent incat sa urmaresti oameni care te provoaca in moduri bune, nu in moduri gresite.”

29. Jessamyn Stanley despre acceptarea cand nu esti bine

„Cred ca exista aceasta teama de a recunoaste vulnerabilitatea si sensibilitatea”, a impartasi autorul in 2020. „Am gasit atat de multa putere doar fiind de genul: Da, nu, eu. nu sunt in regula si asta nu este in regula. Pentru ca atunci cand sunt capabil sa accept asta, sunt capabil sa sustin ceea ce am nevoie cu adevarat.”

30. Billie Eilish pentru a fi amabil cu tine

„Ii prind de umeri si imi spun: „Te rog, ai grija de tine si fii bun cu tine si fii dragut cu tine insuti”, i-a spus cantareata castigatoare a premiului Grammy lui Gayle King intr-un interviu exclusiv in 2020. Nu face acest pas in plus si raneste-te mai mult.”

31. Millie Bobby Brown despre distragerile sanatoase

„Personal, ma lupt cu anxietatea”, a impartasit actrita in 2020. „Am invatat sa o gestionez in moduri in care multi oameni invata sa gestioneze lucruri precum exercitiile de respiratie sau distragerea mintii tale, iar hobby-urile mele ma ajuta sa ma distraga de la fiind anxios. De fapt, conducerea imi indeparteaza anxietatea. Am crezut ca o va spori. Doar ca nu ma gandesc la nimic.”

- Advertisement -spot_imgspot_img
Latest news
- Advertisement -spot_img
Related news
- Advertisement -spot_img