Antioxidantii: ne ajuta sa fim mai tineri si servesc la slabit?

- Advertisement -spot_imgspot_img
- Advertisement -spot_imgspot_img

Desi probabil ati auzit de ei, multi oameni inca nu stiu ce sunt cu adevarat antioxidantii. Sunt definiti ca „compusi sintetizati de plante in diferitele lor parti (fructe, frunze, ramuri, radacini etc.) caracterizati prin faptul ca au grupari hidroxil (OH) legate intre ele prin inele benzenice”.

Ce inseamna asta? Ei bine, este o substanta pe care o contin unele alimente pe baza de plante ale carei proprietati ne protejeaza sanatatea „prevenind dezvoltarea unor boli grave precum cancerul, infarctul miocardic, accidentul vascular cerebral, procesele neurodegenerative si sistemul imunitar”. Pe scurt, antioxidantii ne ajuta sa intarziam imbatranirea si sa prevenim bolile .

 Tipuri de antioxidanti

Antioxidantii sunt responsabili pentru combaterea stresului oxidativ in celulele noastre. Aceasta deriva din aparitia radicalilor liberi care sunt cei care provoaca imbatranirea celulara si bolile cronice. Antioxidantii pot fi impartiti in trei grupe mari : polifenoli, carotenoizi si vitamine din grupele C si E. Nu toate alimentele antioxidante contin toate cele trei tipuri.

  • Polifenolii sunt prezenti in diferite fructe, legume, cereale si leguminoase, precum si in bauturi si infuzii precum ceaiul verde, cafeaua, vinul rosu si alte produse precum ciocolata cu concentratii mari de cacao. Au proprietati chelatoare care „adera la substante toxice, precum plumbul, cuprul, fierul, cadmiul si alte metale grele, eliminandu-le prin rinichi sau prin sistemul digestiv”. Aceste substante toxice sunt responsabile de diverse boli cronice precum arterioscleroza, diabetul sau hipertensiunea arteriala.
  • Carotenoizii sunt esentiali pentru „pastrarea integritatii retinei si astfel corectarea vederii si, de asemenea, pentru a mentine sistemul imunitar la activitate maxima”. Sunt usor de recunoscut, deoarece adauga pigment la alimente. Sunt prezente in morcovi, portocale, rosii, pepene verde, papaya sau broccoli , printre altele.
  • Vitaminele C si E. Ele sunt esentiale in corpul nostru. Vitamina C ne permite „sintetizarea colagenului si elastinei, ambele componente de o importanta extrema pentru dezvoltarea si intretinerea vaselor de sange, tendoanelor, oaselor si ligamentelor”; iar vitamina E ne protejeaza celulele de oxidare care poate declansa infarcte miocardice, accidente vasculare cerebrale si insuficienta vasculara la nivelul picioarelor.

Stresul oxidativ: ce il cauzeaza?

Stresul oxidativ si antioxidantii care lupta impotriva radicalilor liberi sunt agravate de consumul anumitor alimente , cum ar fi alimentele rafinate si procesate, grasimile trans, indulcitorii artificiali si anumiti coloranti si aditivi; de asemenea, cu tutun, poluarea mediului, exercitii fizice excesive si expunerea la substante chimice , inclusiv chimioterapia, printre alti factori.

Cati antioxidanti ar trebui sa includem in dieta?

Cantitatea zilnica pe care o persoana ar trebui sa o ingereze depinde de factori precum varsta, stilul de viata, nevoile nutritionale si activitatea metabolica, printre altii. Ca regula generala, aportul nostru de vitamine nu trebuie sa depaseasca 200 mg pe zi. Puteti obtine cu usurinta acest lucru cu o dieta bine echilibrata.”

Daca, in medie, „barbatii din Statele Unite consuma aproximativ 2.500 de calorii pe zi, atunci ar trebui sa consume cel putin 11.000 de micromoli de antioxidanti pe zi”. Femeile, la randul lor, „consuma in medie in jur de 1.800 de calorii pe zi, de aceea ar trebui sa consume cel putin 8.000 de micromoli de antioxidanti” pentru a obtine un raport echilibrat intre cei doi si a nu dobandi o datorie oxidativa.

Cel mai bine este sa luati antioxidanti naturali gasiti direct in alimente si sa nu abuzati niciodata de suplimentele alimentare. In niciun caz acestea din urma nu ar trebui sa inlocuiasca consumul de fructe si legume, ele trebuie luate doar ca o intarire pentru persoanele cu lipsa unei anumite vitamine.

Depasirea consumului de antioxidanti poate avea consecinte negative asupra sanatatii noastre , care vor depinde de tipul de vitamina de care abuzam. Daca abuzam de vitamina A, care protejeaza celulele pielii, se poate produce deteriorarea acesteia. Un alt antioxidant necesar este beta-carotenul, care in cantitati excesive reprezinta un risc pentru sanatatea plamanilor; in cazul vitaminei E, un anti-imbatranire natural, consumul ei in exces poate provoca leziuni ale inimii; precum si flavonoidele, care in timpul sarcinii pot fi daunatoare dezvoltarii fetale.

Sunt antioxidantii utili pentru pierderea in greutate?

Inainte de a vorbi despre orice metoda de slabire, merita sa ne amintim cateva aspecte: ca formulele magice nu exista si cel mai bine este sa urmezi o dieta echilibrata si sa ramai activ; Cel mai bine este sa consultati un profesionist care ne poate oferi un plan personalizat de slabit, mai ales daca avem intolerante sau alte afectiuni de sanatate care ne pot afecta negativ.

Acestea fiind spuse, facilitand digestia si lucrand ca detoxifiant, antioxidantii ne ajuta sa slabim . Orice dieta antioxidanta este, de asemenea, de obicei antiinflamatoare , asa ca va va ajuta si daca doriti sa reduceti umflarea abdominala. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul ca antioxidantii gasiti in asa-numitele „superalimente” nu sunt mai eficienti decat cei gasiti in fructele si legumele obisnuite si sunt de obicei mai scumpi.

Un alt avantaj al unei diete bogate in antioxidanti este ca acestia nu se gasesc in grasimi saturate, carbohidrati rafinati si unele alimente proteice; prin urmare, eliminarea sau reducerea lor din consumul nostru ne va ajuta sa slabim. Cel mai bun lucru este ca multe dintre alimentele care contin antioxidanti sunt fructele si legumele, esentiale intr-o dieta si un stil de viata sanatos. Dezavantajul, in schimb, este ca, daca scopul tau este sa slabesti, nu vom observa rezultatele pe termen scurt si este necesar sa fii rabdator si motivat.

- Advertisement -spot_imgspot_img
Latest news
- Advertisement -spot_img
Related news
- Advertisement -spot_img